[nordlab] Re: Mailingliste

Martin Müller mail at mueller-martin.net
Di Dez 15 15:43:05 UTC 2015

Hm, vorher (mit) sah’s bei mir besser aus. Ich schätze mal man muss eine gute Kombination aus den Optionen erstellen:

> first_strip_reply_to = Yes will remove all the incoming Reply-To: addresses but will still add the poster's address to Reply-To: for all three settings of reply_goes_to_list which respectively will result in just the poster's address, the poster's address and the list posting address or the poster's address and the explicit reply_to_address in the outgoing Reply-To: header. If first_strip_reply_to = No the poster's address in the original From: header, if not already included in the Reply-To:, will be added to any existing Reply-To: address(es).

Wenn ich das richtig verstehe, dann sollten die Optionen folgendermaßen kombiniert werden:

from_is_list = „Munge From“
first_strip_reply_to = „Yes“
reply_goes_to_list = „Diese Liste“

Oder blick ich das jetzt gar nicht mehr durch?

LG